Noosa,Fraser en de Whitesundays :) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Femke Olthof - WaarBenJij.nu Noosa,Fraser en de Whitesundays :) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Femke Olthof - WaarBenJij.nu

Noosa,Fraser en de Whitesundays :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Femke

14 Februari 2009 | Australië, Brisbane

Lieve iedereen,

Hier eindelijk weer een berichtje dan haha.
Me 14 daagse trip was super! In het begin zag ik er een klein beetje tegen op omdat het weer zo ontzettend raar doet in Australie en ik recht naar de regen toe aan het reizen was. Maar het is uiteindelijk super erg meegevallen!

Noosa:
Sochtends vroeg opgestaan om met een bootje naar een verzamelpunt te gaan. Daar moesten we een partner kiezen om mee te gaan kanoeen. Ik zat met een Nederlands meisje. We moesten heel veel spullen (kampeerspullen enzo) meenemen in de kanoe en toen gingen we op weg naar ons kampeerpunt. Ik vond het heel leuk totdat het ging regenen. Eerst een klein buitje toen een groote bui en toen was het weer droog gelukkig. onze tent opgezet en daarna begon een regebui van de hele middag en de nacht. We stonden op grond die langzaam begon te veranderen in een modderpoel en ik kon alleen maar in me tent blijven. De volgende dag 1.5 uur gekanoed (huh hoe schrijf je dat:P) daarna 1.5 uur een heuvel opgelopen om een zandvlakte te zien en toen weer 1.5 uur terug kanoeen. (Geloof me dat ga je in je armen voelen!!!!) De derde dag moesten we weer 1.5 uur terug kanoeen. Ik was meer een muggenbuld dan een Femke onderhand. Ik voelde me vies (er was nergens een douche) en ik was moe. Dit was de minst leuke trip van de drie en dat kwam waarschijnlijk door het slechte weer. Uiteindelijk ben ik wel blij dat ik het heb gedaan :)

Fraser:
Eenmaal in Rainbowbeach aangekomen was het tijd om me klaar te maken voor Fraser. Rainbowbeach heeft een een super mooi strand en daar heb ik dan ook een strandwandeling van twee uur gemaakt ofzo en maar 3 mensen tegengekomen:). S'middags zouden we een meeting hebben met de groep waar ik de komende drie dagen mee op zou trekken. Na een introductie zijn we met ze allen boodschappen gaan doen. De volgende dag onze landcruiser ingepakt om naar Fraser te gaan en daar lekker over de stranden te crossen en door het binnenland. 85 hartaanvallen en 10 kopstoten tegen het plafond verder zat ik eindelijk wat rustiger in de auto. (kuilen enzovoort zorgden voor kopstoten en gaf het gevoel dat de auto ging omrollen) Fraser was echt super super super mooi (als het ooit lukt om de foto's erop te zetten kunnen jullie het ook zien)
Bij de eerste stop (lake mackanzie) zagen we dingo's (soort van wilde honden) en toen we voor lake mackanzie stonden viel me mond open. Ik kan het niet in woorden beschrijven maar wat was dat mooi! De eerste 10 meter ofzo was zo ontzettend helder blauw water en daarna zag je echt een lijn waar het water dieper werd en waar het donkerblauw werd. Echt het was zo ontzettend mooi! (We hadden heel veel geluk met het weer want de zon scheen volop) Daarna op weg naar ons kamp voor de eerste nacht. Nadat we de tenten hadden opgezet zijn we naar een barbequeplaats gegaan waar we heerlijk hebben gebarbequed en gekletst enzo. De volgende dag vroeg opgestaan om eerst naar een soort riviertje te gaan waar je naar beneden kon glijden door de stroming en daarna naar een schipswrak die aan de rand van het strand en de zee lag. Daarna een klim over de rotsen om uiteindelijk bij een uitkijkpunt te komen waar je haaien enzo zou kunnen zien. We hebben alleen 1 haaitje gezien en een grote schildpad. Toen op weg naar het tweede kamp. We konden onder een soort koepel slapen en toen ik omhoog keek heb ik echt de grootste spin van me leven heb gezien. Hij was zo groot dat ik dacht dat hij nep was (die nacht heb ik amper geslapen haha;)) S'avonds een kampvuur gemaakt (en heerlijke spagetti gegeten) en gezellig gekletst. De volgende dag op weg naar ons laatste punt. We moesten eerst 800 meter door het bos lopen en daarna 1 km door de desert (nou wilde het geval dat ik de dag ervoor me slippers op het strand was vergeten en ik dus op blote voeten moest) Het zand was kokend (er was geen wolkje aan de lucht) en gelukkig boot een jongen zijn slippers aan. Toen we aankwamen bij het meer viel me mond alweer open. Het water was zo schoon en je zag allemaal vissen zwemmen en het was gewoon zo'n relaxte sfeer. Toen opweg naar huis gegaan. Savonds hebben we nog met ze alle gegeten. Ik heb echt drie topdagen gehad:d

Whitesundays:
Na een 16 uurige busreis opweg naar Airly beach zat ik hem tog wel eventjes te stressen. (Ik moest een formulier invullen dat de busmaatschappij niet verantwoordelijk was voor enkele schade vanwege de overstromingen in het noorden) Toen ik aankwam in Airly beach bleek het noodweer geweest te zijn maar bij mij scheen het zonnetje :) De volgende dag op weg naar de haven om naar de Whitesundays te gaan. Ik heb veel slechte verhalen gehoord omdat het zo verschrikkelijk weer was continue dat mensen helemaal niets hebben gezien van de Whitesundays enzo. En toen we 10 minuten op weg waren begon het ook te stortregenen. Alles was binnen 10 seconden nat (budgetboot lekte!) en ik dacht waar ben ik aan begonnen. De zee was wilt en ik was strondmisselijk) Een uurtje later ofzo was het droog en ben ik naar buiten gegaan. Een tijdje gekletst met 4 nederlandse jongens. Toen ik vertelde dat ik uit zoetermeer kwam vielen de monden open. Jawoor hoe toevallig... ze kwamen ook uit zoetermeer! 1 van die jongens was de beste vriend van Marloes (Meisje waarmee ik in de bakker heb gewerkt) Echt even serieus.. hoe groot is Australie... haha:D Het weer klaarde op en we hebben de hele namiddag en avond geen regen gezien. Volgends de crew was dit het beste weer wat ze in een maand hadden gezien. S'avonds een drankspelletje gedaan en gekletst. Toen ik de volgende dag opstond scheen de zon gewoon en langzamerhand verdwenen alle wolken uit de lucht. Het was Giga heet! Echt heel erg veel geluk gehad!! Toen gingen we snorkelen in het Great Berrier rif :) het was zo ontzettend mooi! Super vette vissen gezien en mooi koraal:d Ik werd er helemaal stil van! De onderwater wereld is zo ontzettend mooi! Daarna zijn we naar een strand gegaan waar het zuiverste zand op de wereld is (90 procent zuiver) en daarmee kan je je sieraden polijsten. Aangezien ik er maar 30 heb ofzo kon ik leuk me gang gaan haha:) Het zand was echt wit en voelde heel gek aan. Toen we terugkwamen op de boot zwom er een giga schildpad om de boot. Hij was echt HUGE :) S'avonds was ik super moe en ik heb lekker op een bank geslapen terwijl de andere aan het kletsen waren. De laatste dag gingen we vroeg terug naar huis. Smiddags ben ik met de nederlandse jongens naar hun huisje gegaan en hebben we daarna gepooled. Savonds gegeten en wat gedronken en toen weer naar bedje.

Ik zou eigenlijk naar Cairns gaan vandaag maar ik heb besloten dat ik dat niet ga doen ( De wegen zijn vaak afgeloten en veel mensen zitten vast omdat ze niet meer wegkunnen door het slechte weer) Ik weet op dit moment niet zo goed waar ik heen moet. Ik wilde heel graag me duikcursus halen in Cairns. Ga vandaag even opzoek naar een Alternatief. Waarschijnlijk ga ik terug naar Brisbane om daar naar Alice Springs te vliegen :)

Tot het volgende bericht
Liefs en een dikke kus
fem

  • 13 Februari 2009 - 22:49

    Wesley..:

    Wat een onwijs leuk verhaal weer om te lezen Fem :D.. echt oooo wat jij allemaal niet meemaakt daar, kan wel enigzins een beeld creëren bij je verhalen maar ik denk dat het niet eens in de buurt schildert van de werkelijkheid.. ook echt zo ontzettend leuk dat je hier al je verhalen kwijt kan en dat die nooit meer weg gaan van hier.. echt leuk voor later.. vind het echt fijn dat je het zo naar je zin hebt lieverd :) hoop snel weer van je te horen,, dikke kus X wesje.. ps.: voor de mensen die er een wedstrijd van maken, Spijt me ontzettend dat ik de eerste was! maar ik was toevallig online... sorry mensen x

  • 14 Februari 2009 - 06:26

    Lonneke:

    hey fem!

    leuk verhaaltje weer :D
    booT die jongen jou zijn slippers aan? en was de zee wilT? hahahahahaha ik zeg niets ;)

    ik ben nieuwschierig wat er nu komen gaat, we bellen straks wel eventjes :)

    ik denk dat dit stuk van je reis je heel erg bij gaat blijven. wat een dingen gezien zeg!! wow :D

    ik hoop dat je even een uurtje uit kan trekken voor de foto's want dat zou iedereen hier helemaal super vinden :)

    nicky is alweer bijna een week weg, gek joh, opeens alleen zijn! maar ik zie paps en mams vaak en ook elke aaf vriendinnen over de vloer dus dat is te lief :)

    vandaag valentijnsdag, nog veel rozen en kaarten gehad? daar twijfel ik niet aan ;) hahaha

    nou zussiej, ik ga er weer vandoor. wacht met smart op je volgende berichtje :D

    dikke dikke kus van Lonneke

  • 14 Februari 2009 - 07:39

    Mama:

    Liefje wat een ontzettend geweldiig avontuur beleef jij zeg. Je bent mijn valentijntje en ik ga je zo spreken via msn. Toch maar goed achteraf dat je besloten hebt deze trip toch door te zetten.
    Toch aardig van die jongen dat je zijn slippers mocht lenen.
    Veel liefs mam en waar blijven de foto's??? Wel een ontzettend leuk en lang verhaal.

  • 16 Februari 2009 - 23:24

    Younes:

    Hey Femmieee,

    Wat zou ik graag zelf met mijn eigen ogen Australlie willen zien zeg. Leuke verhalen en te gekke dingen die je daar mee maakt. Kan niet wachten op wat foto´s.

    Have fun nog en geniet er met volle teugen van.

    kusjus xxx,

    Youn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Femke

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 19857

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Westkust Amerika

25 December 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: