Wie heeft mijn schoenen gestolen?? - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Femke Olthof - WaarBenJij.nu Wie heeft mijn schoenen gestolen?? - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Femke Olthof - WaarBenJij.nu

Wie heeft mijn schoenen gestolen??

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Femke

25 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Heej iedereen,

Hier weer een berichtje vanuit het koude maar zonnige Nieuw Zeeland. Ben eergister aangekomen in Wellington wat onderaan in het Noordereiland ligt dus ik dacht dan is het tijd voor een bericht over wat ik allemaal in het Zuidereiland heb gedaan.

Toen ik aankwam in Christchurch heb ik veel te veel betaald voor de taxi naar mijn hostel. (40 dollar) terwijl er busjes reden voor 5 dollar zag ik later haha(A) Vanaf het eerste moment vond ik Christchurch super. Het stadje had zo'n vredige uitstraling en het weer was super... de eerste dag:P De dagen erop was het koud en regenachtig en heb ik voornamelijk gelezen. Uiteindelijk heb ik een soort van tour geboekt van het Zuidereiland naar het Noordereiland om vanuit Auckland weer terug naar Sydney te vliegen. Het is met een maatschappij die the Magicbus heet. Je kan overal uitstappen en in stadjes blijven zolang als je wilt maar zodra je naar het volgende stadje gaat nemen ze je mee naar allemaal mooie uitzichten enzo ertussen. Erg goed geregeld (In de bus kon je ook activiteiten,accomodatie boeken)

Eerst ging ik met de trein van Christchurch naar Grehmount. Het was een 4.5 uur durende treinreis met veel mooie uitzichten op het Nieuwzeelandse landschap:)Toen ik de dag erop mijn tas in de bus zette voor de reis naar Franz Joseps waren mijn schoenen weg. Mijn geliefde nikies:( Iemand heeft het lef gehad om mijn (vieze) nikies te stelen en ik was dus genootzaakt om op slippers te lopen! en alhoewel het zonnetje scheen ... het was maar 15 graden!

De volgende dag op weg naar Franzjoseph. De dag erop heb ik een hele dag glacierhike gedaan. Ik met me stomme hoofd bij de groep gegaan die fit waren (en dus half aan het rennen waren haha:P maar ik heb het overleefd:P) Eerst moesten we meer dan 1 uur lopen door regenwoud enzo voordat we bij de voet van de glacier kwamen. In het begin al veel mooie watervallen gezien ( waar ik ongelovelijk veel van houd!)
Daarna trokken we onze spikes onder onze schoenen aan om de glacier te beklimmen. In het begin voelde het super raar en was ik bang dat ik zou slippen maar al snel was ik een echte ijsklimmer (of zoiets:P)
Het weer was super! De zon scheen bijna continue en op een gegeven moment stond ik zelfs zonder vest op het ijs haha. Na eerst een tijd op het ijs geklommen te hebben kwam onze eerste tussen het ijs doorloop. Ongelovelijk mooi om te zien!! Door de weerkaatsing van het licht was het ijs heel erg blauw! Op 1 plek konden we omhoog klimmen door een gat boven in het ijs, wat met gemak lukte:D
Sommige mensen kregen af en toe nogal claustrofobie omdat tussen het ijsdoorlopen soms zijwaards moest en mensen bijna vast kwamen te zitten!
Meer als 5 uur later kwamen we weer onderaan de gletsjer waar we weer meer dan 1 uur terug moesten lopen. Mijn voeten deden meer dan zeer ( na meer dan 8 uur te hebben gelopen) maar het was echt een super dag!

De dag erna gingen we naar Queenstown (jaja waar me zenuwen voor de bungee al begonnen haha)
De eerste dag heb ik gezellig geklets met een jongen en 2 meiden uit me kamer en voorderest niet veel gedaan. De tweede dag had ik een Lord of the rings tour geboekt die erg erg duur was. Dus ik verwachtte er behoorlijk wat van. Eerst gingen we opweg met een jetboot over de zeer ondiepe darkriver. Na een paar 360graden rondjes te hebben gedraaid en bijna vast gekomen te zitten in de rivier was het alweer tijd om uit te stappen en onze eigen kanoe op te blazen. (hmm beetje raar voor zo'n dure tour dat je je eigen boot moet opblazen maargoed) Daarna begon het kayakken terug over de rivier met de stroming mee. Het uitzicht was mooi maar deed me niet echt heel veel aan lord of the rings denken(heel nieuwzeeland is mooi en ik had dit dus al vaker gezien eigenlijk) Daar kwam bij dat we amper zelf mochten peddelen omdat de stroming ons lanzaam meenam. Ik en Joe en Francesco (jongens die ik al eerder in Nieuw Zeeland het leren kennen) begonnen een beetje verveeld te raken. Op een gegeven moment kwam er een wat hardere stroming voor een paar meter en de jongens begonnen hard te pedden. Een beetje te hard... want jahoor een aantal seconden later lagen we in het water. En geloof me! dat water was vriezen koud!! Na met moeite aan de kant gekomen vervoekte ik de jongens maar na 1 minuut kwam de lachbui. De val in het water was eigenlijk het leukst van de hele dag! Gelukkig scheen het zonnetje en droogde we redelijk snel op. Achteraf gezien was het wel een leuke tour hij was alleen te prijzig! (279dollar!!)

Nouja de volgende dag me Bungygedaan maar dat wisten jullie al (ben er nog steeds vol van haha! WANNA GO AGAIN!

De dag erna ben ik naar Dunedin gegaan. Bekend om zijn chocolatfactory:D Nou voor degene die mij kennen was dat natuurlijk 7e hemel haha. We kregen allemaal uitleg over hoe het gemaakt werd en het zag er zooo lekker uit haha. En je kon de chocolade overal ruiken (hmmmmmm:D) We kregen ook steeds allemaal reepjes die ik vol genot opat haha:P

De volgende dag op weg naar Lake Takepo. Heb hier heerlijk in het zonnetje gelezen maar voor de rest vrij weinig gedaan. Het uitzicht was weereens prachtig (de schittering op het water!)

De volgende dag naar Christchurch waar ik eindelijk na veel koude voeten dagen nieuwe schoenen heb gekocht!

De volgende dag naar Kaikoura gegaan waar ik wilde zeehonden heb gezien:D ze lagen gewoon op het gras en op de rotsen en je kon tot 2 meter ofzo dichtbij komen (zonder dat ze boos werden) Smiddags voelde ik me niet zo lekker (misschien iets te lang op slippers gelopen??)

De volgende dag op weg naar het Noordereiland waar ik met een snipverkoude neus en hoofdpijn op de boot moest. De zee was ruig.. en dan bedoel ik echt ruig!!! In het begin viel het mee en ging alles goed maar na 1 uur begon iedereen witter witter en groener te zien! Kotszakken werden uitgedeeld en daar ging de 1 na de ander! Mijn buik keerde 1000 rondjes en ik voelde me belabberder dan belabberder. Gelukkig had ik 2 duitse jonges leren kennen die me mee naar buiten namen waar de golven veel minder voelbaar waren. Het was koud en windig maar zonnig. Dus ik heb het overleefd zonder te kotsen haha:P

Nu ben ik in Wellington. De eerste echte dag in Wellington niets gedaan. Me hoofd barste en ik was snipverkoude. Maar na een goede nachtrust voelde ik me vandaag een stuk beter en ben ik Wellington ingegaan. Erg leuke stad en het weer was super! Een plekje gevonden waar het niet zo winderig was en daar heb ik een uur in het zonnetje gezeten! Voor de rest lekker rondgekeken
Morgen alweer opweg naar het volgende stadje:)

Volgende week woensdag vlieg ik weer terug naar Sydney:D waar ik erg naar uitkijk! Nieuw Zeeland is erug mooi! maar in Australie is het warmer! en tot nu toe verkies ik aussieland toch boven kiwiland:) Over 4 daagjes ofzo me skidive in Taupo:D daar kijk ik erg naar uit:)

Tot snel :D
dikke kus femm

PS: mis jullie!


  • 25 Maart 2009 - 07:09

    A3na:

    Ik volg je nog steeds hoor. Leuk om je verhalen te lezen! Kom nog eens langs bij ons, kan je ons nog wat meer vertellen.

    Groetjes van de ladies hier en natuurlijk ook van mij

  • 25 Maart 2009 - 07:20

    Papa:

    He lieve meid, ik ben blij dat ik weer wat van je hoor. (leuk reisverslag).Ik snap alleen niet dat je zo lang op je slippers ben blijven lopen.Geniet er nog maar even van want over 3 weken ben je weer heerlijk thuis bij ons.Liefs

  • 25 Maart 2009 - 08:21

    Rene:

    Wat een avonturen weer, leuk hoor. Maar Fem, heb je nog niet aan je vader verteld dat je nog 4 maanden wegblijft? Hij denkt dat je zo weer thuis bent :):) Geniet er nog maar even van! Doei XX

  • 25 Maart 2009 - 09:21

    Patries:

    Hoi wijfie, super je verhalen we hadden al van pap en mam gehoord dat ze je schoenen hadden gegapt en nog wel in een hostel, lekkere eerste kennismaking met kiwiland.Laat René maar kletsen, kom maar lekker naar huis we missen je allemaal. XXXXXX Patries

  • 25 Maart 2009 - 13:58

    Lonneke:

    jaaaaaaaaaaa kom maar naar huis! vandaag nog 3 weken :D :D :D leuk leuk leuk! (voor jou minder ;))

    gaaf verslag weer, je hebt niet op je luie kont gezeten ;) en net als de anderen begrijp ik niet dat je zo lang op slippers hebt gelopen? :S raar kind! hahaha

    ik hoor je wel weer :)
    dikke dikke kus Lonniej

  • 25 Maart 2009 - 14:16

    Wybe:

    haha wauw, leuk verhaal! 279 dollar :O en bevallen je nieuwe schoenen? heb je nog fotos gemaakt?

  • 25 Maart 2009 - 15:21

    Mama:

    he liefje, weer een geweldig avontuur. Meisje de tijd gaat dringen hoewel. Drie weken vakantie is voor velen onder ons een erg lange vakantie niet waar. Geniet nog maar liefje maar ik kan inmiddels niet meer wachten tot het 15 april is. Love you, have fun, geniet van je sky dive.
    dikke knuffel mam

  • 25 Maart 2009 - 18:30

    Femke :

    Om maar even antwoord te geven op jullie vragen:
    de rede dat ik zolang heb gelopen zonder slippers is omdat ik in allemaal dorpjes was waar 10 mensen leven en ze over het algemeen daar geen schoenenwinkel hebben????
    En jaaa me nieuwe schoenen bevallen wel haha:p
    En jaaa natuurlijk heb ik foto's gemaakt:D
    Ben al helemaal trots op me 800 foto's :D
    xxx

  • 28 Maart 2009 - 12:40

    Micheline:

    Hoi Femke,
    ik heb net een uur zitten lezen in je dagboek. Ik had nl sinds nieuwjaar niets meer gelezen. Ook hier vliegt de tijd.
    Wat een avonturen allemaal. Fijn dat je je zo goed redt in je eentje. Geniet nog van deze laatste 3 weken en tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Femke

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 19877

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Westkust Amerika

25 December 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: