The Outback! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Femke Olthof - WaarBenJij.nu The Outback! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Femke Olthof - WaarBenJij.nu

The Outback!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Femke

23 Februari 2009 | Australië, Alice Springs

Heeej aapjes,

Hier weer een berichtje vanuit de outback van Aussie. Het is HEEET hierzo haha:D

Vorige week heb ik al mijn moed verzameld en een vlucht geboekt naar Alice springs. Helemaal trots op mezelf omdat ik het doodeng vond om zelf een vlucht te boeken maar het is helemaal goed gekomen:)
Toen ik op het vliegveld in Brisbane aankwam (6 uur smorgends) was er een meisje die dezelfde vlucht naar Cairns had. Alles ging helemaal goed totdat ik door de douane moest in Cairns ( ik had daar een tussenstop) Mijn tas werd over en overnieuw door het poortje gehaald. ik moest me tas openen en wat zat erin? Me zakmes.. Ik was het helemaal vergeten en het was heel raar omdat ik wel gewoon door de douane was gekomen in Brisbane. Ik moest allemaal vragen beantwoorden en de mensen daar waren in shock dat ik gewoon door de douane daar was gekomen. Toen heb ik ook maar me handbagage ingecheckt bij de koffers zodat ik me zakmes niet hoefde weg te gooien (die is namelijk van paps) Toen opweg naar Alice springs. Ik zat in een oud vliegtuig waar ik al vanaf het begin de kriebels van kreeg. Hij maakte allemaal vage geluiden enzo. Toen we gingen landen gingen we continue van links naar rechts en ik was zo blij dat we er waren. Toen we nog een paar meter van de grond waren... stegen we opeens weer op. Halve hartaanval later gaf de piloot aan dat er windproblemen waren en de volgende poging tot landen lukte gelukkig wel! We werden opgehaald met een busje van het vliegtuig naar het hostel. Ik moest eventjes boodschapjes doen en toen ik bij de supermarkt kwam heb ik me eerste echte aboriginal gezien. ( ik had er wel een paar gezien maar die waren heel erg verwesterd) Ze zijn niet erg vriendelijk! Maar dat is ook niet zo gek als je kijkt wat er met hun land gebeurt is.

Volgende morgen stond ik te wachten voor me tour om 10 voor 6 smorgends. maar er kwam maar niets. Ik begon me al zorgen te maken. Wou het even navragen bij de receptie toen ik zag dat het op de klok daar een half uur vroeger was ( oeps tijdsverschil haha) blond ofzo???
We werden opgehaald door een enthousiaste gids en toen gingen we opweg naar Uluru,Katjatula en Kings Canyon.

Eerst moesten we 5 uur in de bus rijden naar Uluru. Ik zat naast een stel die nederlands waren. Al snel gezellig mee gekletst. Voor me zat een Belgisch meisje en nog een nederlands meisje.(Dat werd al snel een beetje een groepje met ze 5e) Eerst gingen we nog even naar een cultureel centrum en daarna naar Uluru. Voordat we bij Uluru waren was er nog een gigantisch gebergte die helemaal niet erg bekend is. Dat komt omdat er volgends de Aboriginals een vloek op rust. Bij Uluru gingen we een wandeling doen en de gids ging allemaal uitleg geven over de verschillende plekken die de aboriginals vroeger als woonplek gebruikte. (Het was een heel groot gebergte) Was erg leuk en interessant om te horen. Daarna mocht je kiezen of je de lange wandeling wilde doen of dat je terug wilde. Ik vond toch wel dat ik de lange wandeling rondom Uluru moest doen, dus daar begon de 2uur durende wandeling. Waar ik niet op gerekend had waren de 100000 miljoenen vliegen die in je oren mond en ogen gingen zitten. Verschrikkelijk irritant!!! Het was gigantisch heet (volgends de locals MAAR 35 graden) maar wel heel erg mooi! S'avonds weggereden naar een parkeerplaats voor Uluru om naar de zonsondergang te kijken en wat te eten. bij het tankstation een vliegennet gekocht voor me hoofd want die vliegen waren echt niet te harden) Zonsondergang was helaas niet zo spectuculair omdat het bewolkt was geworden. Savonds zijn we naar het kamp gereden waar je onder de sterren kon slapen in je slaapzak. Was echt ongelovelijk mooi!!! nog nooit zo ongelovelijk veel sterren in me leven gezien! Steeds als ik s'nachts wakker werd en ik deed me ogen open lag ik gewoon onder een sterren hemel van meer dan 1000000 sterren.

Volgende dag werden we om half 5 gewekt om naar de zonsopgang te kijken bij Uluru. Erg mooi maar weer niet zo spectaculair als dat het normaal zou zijn vanwege verkeerde bewolking. Die bewolking trok al snel weg en wij gingen opweg naar Katjatula. De gids vertelde allemaal verhalen over de aboriginals en hoe deze gigantische gebergte onstaan konden worden in de desert enzo. (Btw je moet niet verwachten dat het binnenland een woestijn is! Het was eigenlijk heel groen met veel bomen en bosjes!) Ook daar kon je kiezen tussen een lange wandeling en een korte en ik koos weer de lange. Was erg mooi om te zien en op het laatst moesten we 10 minuten klimmen (behoorlijk zwaar) S'avonds gingen we opweg naar ons kamp. We hebben takken gezocht voor het kampvuur s'avonds en de gids had twee kangaroe staarten gekocht voor bij het diner) Die staarten waren mij echt aan het aanstaren!! Er zat gewoon nog haar op en ze waren slap en gadver haha! We gingen het op aboriginal wijze klaarmaken. Na het avondeten waren de staarten gebakken op het kampvuur en kon je ervan proeven. We moesten zelf het vel eraf halen. Eerst was ik wel van plan om een hapje te nemen, maar het zag er zoo goor uit en ik kreeg het niet over me hart! Daarna gezellig gekletst bij het kampvuur. Ook nog Marsmellows gemaakt bij het kampvuur en s'avonds wederom in de openlucht onder de sterren geslapen. (Leuk dat de gids nog even vernoemde dat in Australie de dodelijkste slangen van de wereld leven....)

Volgende dag was ik nog niet vergiftigd door een slang en werden we weer om half 5 gewekt om naar Kings Canyon te gaan. Eenmaal daar zou het de zwaarste wandeltocht worden van de tour. We moesten eerst een gigantisch gebergte op en daarna nog 3 uur ofzo lopen. Eigenlijk vond ik dit de mooiste wandeling want het was heel afwisselend. (al waren de blaren op al me tenen van al dat lopen gigantisch pijnlijk!) na een tijdje kwamen we bij een soort meertje middenin Kings Canyon en daar heb ik in gezwommen. (echt bizar.. dat water was gigantisch koud!) Toen opweg naar de Kamelenfarm. Daar kon je op een kameel rijden en dat heb ik toch ook maar eventjes gedaan. Op de terug weg ging die rennen:) Daarna was het toch echt tijd om weer terug naar het hostel te gaan.S'avonds hadden we afgesproken met bijna iedereen van die groep om wat te gaan drinken en ook dat was heel erg gezellig!

Vandaag heb ik lekker helemaal niets gedaan, en morgen vertrek ik met het Vliegtuig naar Melbourne:)

Ik heb echt weer een super tour gehad. Voornamelijk de sterren waren zoo ontzettend mooi!!!

Tot het volgende berichtje

kusjes Fem

  • 23 Februari 2009 - 07:55

    Mama:

    he femmie,

    Wat een ontzettend leuk verhaal weer en deze keer was ik nog niet op de hoogte van de inhoud. Wat fijn dat je weer zo genoten hebt. Liefje een hele goede vlucht naar Melbourne en heel veel plezier. Hier gaat alles z'n gangetje. Het voorjaar laat erg lang op zich wachten maar er zijn nu een paar nachten zonder vorst geweest. Als je aan het wandelen bent zie je dat de natuur toch weer wat verder is dan twee weken geleden. En als de zon schijnt dan heeft zij echt al kracht. Ik kan niet wachten totdat ik de tuin weer met bloemetjes kan opvrolijken.
    Heel veel liefs. Wij houden heel veel van jou en dikke knuffel van ons allemaal.

  • 23 Februari 2009 - 08:09

    Wybe:

    haha wauw! goed te horen dat koning cobra je met rust heeft gelaten. heb je toevallig nog vallende sterren gezien? en een vliegennet voor je hoofd haha k ben benieuwd naar de fotos :P

  • 23 Februari 2009 - 09:04

    Patries:

    Hoi Fem, geweldig wat je allemaal hebt gedaan, maar daar hebben we her vorige week via MSN al over gehad. Ik moest wel lachen om je vliegen en die staart je lijkt toch wel veel op mij.))):: Zouden we familie zijn ???? die haren zouden voor mij al genoeg zijn geweest.Volgens mij zou jou reis goed voor mijn lijn zijn. Ik heb weer zitten genieten van je verhaal. dikke XXX en totziens op msn

  • 23 Februari 2009 - 09:28

    Lonneke:

    Femmm! :D

    wat een leuk verhaal weer. Jij die kiest voor de lange wandelingen? Je hebt zo'n godsgruwelijke hekel aan wandelen!! hahaha. Ach, je doet het maar 1 keer zullen we maar zeggen he ;)

    Net als wat mams zei; alles gaat hier zijn gangetje. Heerlijjk gegourmet gister en nu vakantie!! Pff nog 5 weken en dan zit het erop, die stage. :)

    Moet wel even bijkomen van alles hoor, kerstvakantie had ik natuurlijk ook niet echt. 2 daagjes kinderopvang deze week en 3 dagen hard aan einddingen van school werken.

    Fijne vlucht naar Melbourne he?! Wat ga je daar dan ook alweer precies uitspoken? Dan zie je die woestling van de foto toch weer ofzo? hahaha ik weet het niet meer precies... en je duikbrevet daar geloof ik ofzo? Mama vertelt elke keer wat anders dus ik hou het niet meer bij.

    Ik hoor je vanzelf wel weer, misschien dat je in melbourne een normaal inet cafe vind zodat we kunnen skypen?? en je foto's uploaden??! hahahaha

    laf joew

    dikke kus Lonneke

  • 23 Februari 2009 - 17:31

    Nicky:

    hey lieve fem

    wat een schitterend verhaal heb je toch weer geschreven. Ik heb je een paar weken niet kunnen volgen omdat ik het druk had maar ik had wel het een en ander van je zus gehoord die hield me wel op de hoogte.

    ik hoorde dat je een goede reis had gehad en je plannen waren verandert. ik hoop dat de volgende vlucht voor je minder eng en erg is.

    denk je nog wel eens aan me of heb je daar geen tijd voor?

    veel succes de komende dagen en ik hoor hopelijjk snel van je

    liefs nicky

  • 25 Februari 2009 - 06:10

    Adrina:

    Leuk Fem!
    Wilde je even laten weten dat ik nog steeds meelees hoor!1

    x Adrina

  • 27 Februari 2009 - 15:50

    Lonneke:

    Jij bent echt een stinkerd!! Zit je lekker in de jacuzzi met die ozziej? toch niet met z'n 2tjes he ;) hahaha nou veel plezier nog even daar in melbourne. Goede vlucht alvast (als ik je niet meer spreek) naar schapenland!!

    kus kus (K)

  • 08 Maart 2009 - 12:39

    Lonn:

    Nieuw verhaaltje???

  • 08 Maart 2009 - 19:41

    Rene:

    Ja, waar blijft dat nieuwe verhaal??? Ik ben net 1 minuut binnen, terug uit Oostenrijk, ga direct naar de PC kijken voor een verhaal van Femke............. NIETS!!
    Bye the way, we hebben het leuk gehad deze week in Zell am Ziller, heeeeel veeeeel (en nog meer)sneeuw en mist. En een klein beetje zon. Ik hoop dat weer snel een berichtje plaatst want ik mis je. Of ben je stiekum al op zoek naar een huisje daar???????? Hahahahaha, ik hoor het wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Femke

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 19868

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Westkust Amerika

25 December 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: