Een nieuw avontuur:D - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Femke Olthof - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur:D - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Femke Olthof - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur:D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Femke

10 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Lieve iedereen,

Ten eerste: ik ben in me vorige bericht helemaal vergeten te vernoemen dat ik kameel gegeten heb:P
Was best lekker:D

Jaja het is weer tijd voor een nieuw avontuur. Gisterochtend ben ik naar Nieuw Zeeland gevlogen. Ik ben nu officieel aan de andere kant van de wereld want het tijdsverschil is 12 uur! Na een zwaar mislukte vlucht ben ik in Christchurch. Het weer is super lekker hierzo. Vandaag in een Cathedraal geweest en heerlijk de hele middag in het zonnetje gezeten. (Voor het eerst in 2 weken ofzo want de zon in Melbourne was belabberd!)
Ik zal jullie maar even vertellen wat ik heb meegemaakt de laatste tijd:)

Toen ik aankwam in Melbourne was me eerste reactie OMG wat is deze stad groot en wat is het weer verschrikkelijk koud!! De eerste dag gezellig verdwaald (is een gewoonte zodra ik in nieuwe steden kom geloof ik) Ik was met een Engelse jongen die ik al een paar keer eerder was tegengekomen en het was wel gezellig :)
2 dagen later ofzo zag ik Ben weer:)en zijn we wat gaan eten.
( Die ik in Byron Bay had leren kennen) Ik zou in het weekend naar hem toegaan om het echte Aussie leven te zien en gewoon gezellig bij te kletsen. De verdere dagen heb ik vrij weinig gedaan want ik was me medicijne vergeten en dood en doodmoe. Toen het eindelijk vrijdag was moest ik met me loodzware backpack (vraag me niet hoe.. maar dat ding wordt steeds zwaarder) naar Ben zijn werk toelopen (was maar een half uur aaaaa :| en zijn we naar zijn huis gegaan. Was best zenuwachtig om zijn familie te leren kennen maar het waren echt super aardige mensen. Ik had me eigen reusachtige bed (WAUW:D) en me eigen badkamer :D Het huis was echt super mooi en groot en in de tuin was een SPA :D wat een luxe!!!

Zaterdag ben ik naar de kapper gegaan. Het was echt heel erg nodig want me haar was meer dan dood. Na een knipbeurt (hmmm ik zie nog steeds gespleten punten nu...) en 60 dollar armer gingen we op weg naar Portsea. Een vriend van Ben had een speedboot en we zouden daar gaan waterskieen enzo. Gelukkig klaarde het weer een beetje op. Op de boot was het echt gaaf! We waren met ze 6en (Ja lon ook die woesteling op die ene foto haha) Ik was op een donut gegaan achter de speedboot en dat ging OMG snel!!! was doodsbang maar het was wel super gaaf:D en toen ik eraf was gevallen (1000 blauwe plekken verder) en op de boot wilde klimmen zei 1 van de jongens ik zie daar een vin. Ik kreeg meteen de zenuwen en klom snel op de boot. Toen we beter keken zagen we meerdere vinnen. Niet van haaien maar jaja van dolfijnen!! het waren er super veel en ze kwamen steeds dictherbij. Op een gegeven moment waren ze nog geen meter van de boot en kon je gewoon in hun ogen kijken. Wat een ervaring. Dat was echt zo ongelovelijk gaaf! Een stukje verderop sprongen ze gewoon een meter de lucht in. Ik was er helemaal stil van. En toen ik me omdraaide zag ik jaja..... een penquin haha:D
Toen het een beetje begon te schemeren besloten we naar huis te gaan. De boot werd gestart... nouja probeerde gestart te worden maar ... er gebeurde niets. Geen start geluid geen motergeluid maar helemaal niets...De boot deed het niet meer. Langzaam aan begonnen we verder weg in de baai te drijven richting waar alle reuze schepen vaarde. Ik kreeg het spaansbenauwd maar de andere zeiden dat we rustig moesten blijven.We hadden geen eten, drinken en het begon koud te worden. 10 minuten later nog een keer geprobeerd te starten maar nog steeds geen varende boot. Toen hebben we de politie gebeld.
10 minuten later werden we terug gebeld en werd er gevraagd of we een licht zagen. Wij zoeken en zoeken maar we zagen het niet. Totdat er in de lucht gekeken werd en er een helicopter aankwam. Jaja een echte helikopter was ons aan het zoeken haha. 10 minuten later ofzo kwamen er 2 boten om ons te redden en werden we terug gebracht naar de kust. ( wel een mooie zonsondergang gezien) Wat een ervaring haha:D

De volgende dag weer terug gereden naar Glen Waverly (waar Ben woont) en zijn we naar het grootste shopping center gereden New South Hemosphere. S'avonds wezen bowlen waar ik hard ben ingemaakt ( IK SWEER die baan was scheef:P)

Maandag gingen Ben en ik op weg naar de Great oceaan road. Het weer klaarde op en dat was fijn. Op allemaal mooie plekjes uitgestapt langs de oceaan. We wilde eigenlijk nog naar de twaalf apostelen maar dat was te ver weg. Op een gegeven moment waren we gestopt op een plek waar een waterval zou zijn. Een stukje door de bush bush gelopen richting te waterval. Bij het laatste stuk moest en zou ben over kleine rotjes lopen (er was ook een weggetje) dus daar gingen we. Ik was er bijna toen ik niet wist waar ik me voet moest zetten. En toen brak me slipper. De steen was glad en daar lag ik met me bips in het water. En grappig dat het was uhm uhm!!! ( oke het was wel grappig maar ik moest nog de halve dag met die broek rondlopen)
S'avonds terug gereden en Fish en Chips bij zonsondergang gegeten (Again teveel wolken dus weer geen mooie zonsondergang haha)

Dinsdag had ik een tour naar Philip Island geboekt. Het weer zou heel slecht worden. Windstoten tot 150 km per uur en er werd gevreesd voor nieuwe bosbranden. De dag liep uit op een ramp!Wel een heel aardig Japans meisje leren kennen waar ik heel de dag mee ben geweest. Eerst was de bus te laat. Toen gingen we naar een wildlifepark waar ik welgeteld 10 slecht verzorgde kangaroes heb gezien. ( Langs de weg wel me eerste wilde walibie gezien) en toen opweg naar het strand om de Pinquins omhoog te zien komen naar hun holen. Rond 3 uur begon het hard en hard te waaien en langzaam aan te regenen. Tegen de tijd dat we de penquins zouden zien was het aan het stortregenen en daardoor had iedereen het koud. De penquins wilde ook al niet komen. Ik heb er een stuk of 30 gezien terwijl er normaal 300 komen. Toch was het wel heel gaaf om die beestjes van zo dichtbij te zien! Zou er zo 1tje mee willen nemen!!!

Woensdag zou ik eigenlijk weer naar een hostel gaan. Ik voelde me echter zo op me gemak en het was fijn om weer eventjes 'familie' te hebben. De moeder van Ben zei dat ik mocht blijven en daar was ik heel blij mee. Me eigen bed en badkamer en de gezelligheid in huis was toch wel heel erg fijn! De komende dagen heb ik niet zoveel gedaan. Was ongelovelijk moe dus heb voornamelijk uitgerust. Veel in de Spa geweest en ben ook nog naar de film geweest.Zaterdag avond zouden we naar een van Ben's vrienden verjardaardag gaan en daarna naar een Familielid die 30 werd. Was wel moeilijk om zoveel mensen in 1 keer te leren kennen maar het was een gezellige avond.

De volgende dag had Ben een muziek festival en ben ik Melbourne ingegaan. Het zonnetje kwam door en ik heb lekker rondgeneust. Er waren een heleboel straatartiesten en dat was leuk om te zien. S'avonds met de zus van Ben een filmpje gekeken.
Toen om 3 uur s'achts opgestaan om naar het vliegveld te rijden. Het was echt tijd om afcheid te nemen want ik zou naar Nieuw Zeeland vliegen. Na een behoorlijk pittig afgescheid had ik grote problemen met een uitgestorven vliegveld maar zoals jullie zien ben ik aangekomen in Christchurch ( na 10 keer gecheckt te zijn omdat ze dachten dat ik drugs had ofzo:S)

Ik heb echt een super fijne week gehad bij Ben en ze Familie. En ik kijk er ook zeker naar uit dat Ben en ze zusje over een half jaar naar Europa komen (Ook naar nederland) voor hun wereldtour

Nu maar eventjes Nieuw Zeeland ontdekken

Dikke kus en heel veel liefs
Fem

  • 10 Maart 2009 - 07:04

    A3na:

    Zo dus je hebt je surfdude gevonden.... ;P

  • 10 Maart 2009 - 07:18

    Celeste:

    Hoi Femmie..
    Wat een leuk verhaaltje weer.. Ik wacht nog steeds met smacht op jouw foto's!! Geniet nog lekker van al je avonturen die nog op je pad komen..

    Heel veel liefs en dikke kus

  • 10 Maart 2009 - 09:15

    Patries:

    Hoi die Fem, intussen weer een week verder,wat klinkt het allemaal leuk en spannend. Niet zo handig om je medicijnen te vergeten. Wij hebbeb intussen een week heerlijk op de latten gestaan in Oostenrijk. Ik ben 1x gestuiterd maar wel hard. onwijs mooi weer gehad maar ook veel sneeuw. Nog nooit zoveel sneeuw gezien. XXX en veel plezier in "Zeeland"We missen je allemaal. XXXX

  • 10 Maart 2009 - 15:32

    Lonneke:

    HEHE, eindelijk weer een nieuw verhaaltje!!! :D

    miste het echt hoor :)
    fijn dat het zo uitgebreid was want ik liep achter met mijn info joh :(

    pfff ik ben echt aan het bikkelen op stage, ben helemaal gaar enzo en jij bent aan het "uitrusten" van het vermoeiende vakantie hebben hahahaha nee hoor ik snap het wel :)

    ik bel je vandaag of morgen even, even je stem horen want ik mis je onwijs :(

    veel plezier daar in nieuw zeeland, nieuwe dingen zien en ontdekken; spannend!!

    la la laaaaaaaaf joew (K) van je grote zus

    ps leuk dat Ben ook hierheen komt, wil hem graag leren kennen :)

  • 10 Maart 2009 - 17:57

    Mama:

    he femmie, vanmorgen even bij toeval met je gemsnt. Had je verhaal wel even snel op kantoor gelezen, maar heb dat zojuist nog even goede overgedaan. Ik spreek je zo op msn en vind dat altijd heerlijk. Wat een geweldig avontuur weer. Vooral van die dolfijnen, dit vergeet je nooit meer. Wat fijn dat de familie van Ben onze plaats even heeft overgenomen, en je daar even de rust hebt gevonden die je zonodig had. Ben benieuwd naar je volgende avontuur en hoor je plannen, zo je die al hebt, zometeen.
    Dag liefje heel veel plezier en geniet!!! Dikke knuffel van mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Femke

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 19871

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Westkust Amerika

25 December 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: