Gelukkig Nieuwjaar:D - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Olthof - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar:D - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Olthof - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar:D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Femke

01 Januari 2009 | Australië, Sydney

Lieve iedereen,

Ten eerste: Happy newyear to everybody! Ik hoop dat het een topjaar wordt voor iedereen!!!

Ten tweede: bedankt voor alle leuke en lieve reacties! dat doet me echt heel veel goed:D

Ten derde: sorry dat ik niet zoveel schrijf maar de tijd gaat hier zoo ontzettend snel en ik heb gewoon echt weinig tijd over

De afgelopen dagen heb ik niet zo heel veel gedaan. De 29ste ben ik samen met Jen naar mijn apartement gegaan. Het is best een stukje uit de stad maar het is wel heel lekker groot en vanwaar de bus stopt is het nog ongeveer 1 minuutje lopen. Daarna heb ik samen met Jen een rondleiding gedaan in het operahouse. Was wel echt heel mooi van binnen joh! misschien ga ik nog wel naar een voorstelling daar.

De dertigste ben ik naar het strand gegaan(A) Toen ik opstond was het heel bewolkt dus ik wilde eigenlijk naar de botanic gardens gaan maar toen ik had gedoucht was het opeens bijna onbewolkt dus toen ben ik naar Bondi beach gegaan. Was echt gigantisch druk maar wel gezellig. De zee was echt super helder en lekker koud met golven. Voor mij zaten een paar Nederlanders die op mijn spullen lette als ik even de zee in ging.

Ik heb echt al 80 botsingen veroorzaakt haha. Ik loop automatisch aan de rechterkant maar iedereen loopt hier links. En op de trappen wil dat nog wellis voor botsingen zorgen haha. Ook als ik in de bus zit denk ik steeds dat we overal tegen aan rijden. Moet nog steeds wennen aan het feit dat iedereen hier links rijd/loopt.

De 31ste was ik van plan om heel vroeg op te staan alleen dat werd een beetje later. Toen ik in de bus zat richting de Harbour brigde belde Dirk-Jan mij op ( iemand die ik in Nederland heb leren kennen en die vandaag zou landen in Sydney) Ik ben naar zijn hostel gekomen. We zouden met een grotere groep oud en nieuw gaan vieren. In het begin voelde ik me niet zo thuis bij al die mensen maar het werd al snel heel gezellig. (Jordy,Jasper,Diana,Lara, Karen,Floris,Jeroen,Dirk-Jan en Wijnand. (hoop dat ik nu niemand vergeet:P) Rond een uur of 3 ofzo zaten we voor het Operahouse precies tegenover de Harbour Bridge, een perfecte plek dus voor het vuurwerk. We zaten daar met ze allen en het was heel gezellig. Al snel stroomde alles rond de Harbour Brigde vol en we hadden super veel zin in oud en nieuw. Het was die dag echt helemaal onbewolkt dus echt GIGA warm. Rond een uur of 9 was er kindervuurwerk en dat was al heel mooi en dat was dus vast het voorproefje. Langzaam aan begon iedereen wel een beetje in te dutten en we hebben gezellig gekletst. IK heb vooral met Jasper en Jordy gepraat ( egt super gezellige jongens) En toen was het twaalf uur. Het was echt zoo zoo super mooi joh!!! Vanaf de brug, op de wolkenkrabbers en achter ons zagen we vuurwerk. Iedereen elkaar gelukkig nieuwjaar gewenst en met open mond naar het vuurwerk gekeken. Toen het vuurwerk was afgelopen liep het echt heel snel leeg dus dat was wel jammer. We hadden verwacht dat er nog wel doorgefeest zou worden. Jasper Jordy ik Fleur (ander nederlands meisje) en nog een meisje ( ben dr naam vergeten) zijn nog gebleven. Even naar het park geweest en toen heeft Jasper me naar huis gebracht. Al met al was het een onvergetenlijke ervaring en ik had het zeker niet willen missen. Had alleen wel met het thuisfront willen toosten!! MIs jullie!!!

Vandaag heb ik niets gedaan. Ben best wel moe dus ga zo lekker naar me apartement toe. Morgen misschien botanic gardens en dan naar het strand met die hele groep

Ik vermaak me echt prima! De tijd vliegt en het weer is super

Ik denk aan jullie

Tot snel
xx

  • 01 Januari 2009 - 09:16

    Mama:

    Lieve Femmie,

    Wat een ontzettend leuk verhaal al was niet alles nieuw voor mij. We hebben gezellig gmsn't en gsms't dus ik was al een beetje op de hoogte. Wat jij nog niet weet is dat onze oud en nieuw gezellig was maar we hebben jou wel gemist hoor, uiteraard wel aan jou gedacht! En even na twaalfen stuurde jij een smsje. Grappig in Nederland lukte het niet een sms te versturen maar vanuit Australie kwam hij wel aan. Lon en Nicky's huisje wordt een paradijsje. Behang is mooi geworden. Nog de laatste loodjes. Wij zijn ontzettend blij dat je zo geniet. Nog even dan begin je met je surfcursus. Ook weer helemaal leuk. Heb je al plannen voor daarna of hou je je daar nog niet mee bezig. Kijk uit naar je nieuwe verhaal. Veel liefs, dikke knuffel en love you. MAM

  • 01 Januari 2009 - 09:46

    Lonniej:

    Leuk verhaal weer zuslief! Fijn dat je het zo leuk hebt daar en dat je een paar nederlandse gasten hebt leren kennen.
    Oud en nieuw was wel apart hier, zaten we met zn 3-en haahaha. Pap zijn lawinepijlen afsteken :P maar t was toch anders dan vorig jaar :) We hebben spelletje gedaan enzo dus het was wel heel gezellig maar anders :)

    Zonse, bakse, braadse daarzo he, hier is de temperatuur gedaald naar min 8 snachts dus geniet maar extra voor ons!

    kus kus Lonneke

  • 01 Januari 2009 - 09:49

    Patries:

    Lieve Fem, toen het op de 31 ste 14.00 s'middags was en ik de beelden zag kreeg ik kriebels in mijn buik. Ik kon alleen maar denken misschien zie ik op een van die beelden onze Fem. Onwijs kicken. Veel plezier en gezondheid voor 2009. XXXXX Patries

  • 01 Januari 2009 - 13:22

    Wybe:

    haha lekker koude golven? hier zijn de sloten bevroren :P maar klinkt als een goed begin van het nieuwe jaar, en goed te horen dat je al een hele groep vrienden hebt gemaakt :P pas goed op jezelf en hopelijk schrijf je snel weer wat

    fijne paasdagen alvast!

  • 01 Januari 2009 - 14:20

    Gerard:

    Moet mooi geweest zijn dat vuurwerk. Hier alles koud en guur. Beste wensen en have fun

  • 01 Januari 2009 - 14:28

    Valentine En Hans:

    Femke,

    Gelukkig nieuwjaar. Leuk om je te volgen via deze site. Om jaloers te worden, wij hier in de vrieskou en jij in de warmte.

    Groetjes,
    Valentine en Hans

  • 01 Januari 2009 - 16:57

    Rini Blom:

    We hebben van René je link doorgekregen. Leuk om te lezen hoe je het daar hebt. We wensen je daar een heel fijne tijd toe en een heel gelukkig en gezond 2009. Groeten

  • 01 Januari 2009 - 17:37

    Nicky:

    heey femie

    echt leuk te horen dat het zo goed met je gaat en dat alles lekker verloopt je heb tog niet te veel drank op he met oud en nieuwe ???

    doe voorzichtig

    dikke kus nicky

  • 01 Januari 2009 - 17:53

    Monique :

    Hoi Femke, Link van Rene doorgekregen en zal je zo afentoe eens gaan volgen. De beste wensen voor 2009 en volgens mij is jou jaar geweldig begonnen.Maak er wat van en de groetjes van ons.

  • 01 Januari 2009 - 18:44

    Micheline:

    Hai Femke de wereldreizigster,
    Gelukkig Nieuwjaar en een hele fijne tijd in australië! Blij om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en al veel mensen ontmoet hebt. Lijkt me trouwens wel raar om in de warmte oud en nieuw te vieren en naar het vuurwerk te kijken.
    Hier in holland is het vooral koud. De jongens hebben oud en nieuw weer overleefd en hebben al hun handen,vingers en ogen nog ondanks (illegaal?) vuurwerk en carbitschieten door thomas bij de boer.
    Lieve fem, geniet er van en ik zal regelmatig even je belevernissen lezen.
    Liefs, ook van Harry, Micheline

  • 01 Januari 2009 - 21:36

    Natas, Jeff En Kids:

    Ook hier nog even een berichtje achter laten natuurlijk!!!

    Ook jij een heel gelukkig nieuwjaar! Maar dat is gelukkig al super goed begonnen!

    Wij denken an je...was ik nou maar op je aanbod ingegaan om samen te gaan!!!! Al had je me dan wel in de rolstoel moeten duwen! Haha!

    Dikke kus en knuf

  • 05 Januari 2009 - 16:03

    Lonniej:

    Hey fem!

    ik heb al met je gebeld en je enthousiaste sms gelezen over het surfen. volgens mij gaat ie toppie daaro, helemaal leuk :D

    genieten he, en oppassen voor de haaaaaaaaaaaaaaien :P

    kus kus

  • 05 Januari 2009 - 19:25

    Marloes:

    Hoi Femke,

    Ik heb van Patries jouw adres gekregen. (collega´s).
    Wat ontzettend gaaf dat je naar Australie bent in je eentje. Mooie verhalen ook al van je. Ik wil je heel veel succes wensen en een prachtige tijd daar down under.

    Groetjes Marloes

  • 07 Januari 2009 - 09:21

    Patries:

    Heb jij weer in een politieauto, hebben ze sirene nog voor je aangezet?? grapje. Ik begrijp het nu, je hebt gewoon altijd te weinig gewerkt daardoor had je nooit honger. Dit betekend dat jij gewoon altijd super hard moet werken dan krijg je lekkere honger. XXXX Patries. leuk verhaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Femke

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 19859

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Westkust Amerika

25 December 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: