Jeee Sydney:d - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Olthof - WaarBenJij.nu Jeee Sydney:d - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Olthof - WaarBenJij.nu

Jeee Sydney:d

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Femke

28 December 2008 | Australië, Sydney

HOoi lieve iedereen,
Het is zo ver:D ik ben aangekomen in Sydney. Ik zal de dagen wel even kort proberen te beschrijven

25 december 2008:
Na een zeer goede nachtrust (uhm uhm) opgestaan en naar het vliegveld gereden. Was bang om afscheid te nemen van me familie. Me pap,mam,zus, zwager,oma,oom,andere oom,tante en neef(jes)waren er om afscheid te nemen. Een paar tranen later was ik toch echt door de douane en er was geen weg terug. Eenmaal op Londen moest ik 9 uur wachten en dat leek wel eeuwen. Toen in het vliegtuig naar Sydney. Hij was echt GROOT! en luxe. Ik zat naast een man uit Canada. Hij bleef maar praten maar hij was wel heel aardig en behulpzaam.

26december 2008
Ik schrok me dood toen ik hoorde dat we een tussenstop hadden in Bankok omdat ik daar niet op voorbereid was. Het was een mooie luchthaven en gelukkig kon ik de gate vinden. Toen nog 8 uur vliegen naar Sydney. Er kwam echt geen eind aan. Me bil deed pijn en ik was super super moe. Maar toen we in Sydney kwamen, it was like WOW :D Het was zo ontzettend indrukwekkend en zonnig:D.


27december 2008
Ik wachten op me bagage die niet kwam. Ik begon behoorlijk in paniek te raken maar ik stond aan de verkeerde band (Nee ik ben niet blond) Toen moest ik wachten op me aiport pickup maar hij was er niet. Ik al me moed bijeen verzameld en naar het hostel gebeld. De meneer zei dat ik moest wachten bij de bus. een kwartier later ofzo kwam er een jongen aanlopen. Maar toen ik me spullen in de auto wilde doen I became confused... Waar was me normale rugzak???? Oeps op het vliegveld laten staan (A) Tijdens me reis werd ik helemaal gek van een vrouw die steeds zei: laat je spullen niet onbemand achter want dan wordt het vernietigd. (ok misschien ben ik een beetje blond) Dus ik terug rennen naar het vliegveld en lucky me, me tas stond er nog. Toen ik eenmaal was aangekomen bij me hostel, was ik helemaal kapot, maar ik mocht pas om 2 uur inchecken (ik kwam om 7 uur s'morgens ofzo aan) Ik heb me rugzak daar gelaten en ben richting het centrum gelopen. Ik was behoorlijk bang om te verdwalen omdat me orientatie echt nul,nul is. Ik kwam uit bij een schattig parkje waar ik een tijdje in de zon heb gezeten. Daarna ben ik richting de haven gelopen en heb ik een broodje gekocht bij de subway en verse sinaasappelsap bij een winkeltje. Toen had ik opeens meer geld in me tas dan dat ik had voordat ik die dingen had gekocht haha. Het meisje van de sinaasappelsap had me terug geven van 50 maar ik had haar maar 20 gegeven dus dat was een meevaller:D
Toen ben ik naar de Chineze tuinen gegaan. Het was echt super super mooi.
Toen kon ik eindelijk naar me hostel en daar ben ik in een diepe diepe slaap gevallen. Rond etenstijd werd ik wakker en werd ik door mijn kamergenoten gevraagd om mee te gaan richting de haven en naar de 3d bioscoop te gaan. Helemaal gaar van de reis ben ik mee gegaan en het was heel gezellig. We zijn nog een tijdje bij de haven gebleven na de film en toen terug naar de hostel gegaan. Me kamergenoten (Carin 32) en (Jen 50ofzo) zijn heel aardig en behulpzaam. Eenmaal in de hostel ben ik in coma geraakt

28 december 2008
Ik werd wakker van Jen die heel hard aan het snurken was. De zon kwam door de ramen en ik besloot (jaja om half 7 smorgens) om me te gaan douchen. Toen ik terug kwam vroeg Jenn me of ik mee wilde met een wandeling langs alle stranden van Sydney (ong 2 uur lopen) en dat hebben we gedaan. De stranden waren allemaal anders en het was echt een hele mooie wandelroute. Ik dacht alleen dat ik me oren had ingesmeerd maar ik denk het niet want ze zijn KNALROOD net als 1 plek op me rug haha. Het was een hele gezellige dag maar ik ben behoorlijk moe nu. Vanavond gaan we naar de Harbour brigde kijken en een beetje rondlopen en dan redelijk vroeg naar bed. Morgen ga ik naar het hotel wat ik heb geboekt (luxe JEEJ:D)

Mijn eerste indrukken zijn Super. Ik kan het engels goed volgen en ik kan me redelijk verstaanbaar maken. Ik voel me echt super hierzo. De mensen zijn zo behulpzaam en aardig. Het is 30 graden, de zon schijnt, iedereen is blij en er is genoeg kijkvoer hierzo:p als jullie begrijpen wat ik bedoel haha:D


Ik weet niet of me verhaal langdradig is maar ik moest gewoon even beschrijven wat ik allemaal al heb meegemaakt:D
Laat vooral veel berichtjes achter!

Ik mis jullie wel al!!

Zal proberen volgende week weer een berichtje te schrijven

xx


  • 28 December 2008 - 10:48

    Nielz Gieske:

    Hey Femke,
    ik vertrek 11feb naar australia en zit wat waarbenjij.nu verhaaltjes te lezen. je schrijft leuk :) heel veel plezier in australië
    gr nielz ( ken je niet hoor :D )

    ps en staan tijden bij je berichten, wanneer je iets geplaats hebt en er staat bij dit gericht OVER 10 uur haha vond ik grappig :D
    doeiiiiiii

  • 28 December 2008 - 12:09

    Celeste:

    Heey meis..

    Klinkt nu al allemaal geweldig!! Ik zal je verhalen blijven volgen hoor..

    Liefs Ce

  • 28 December 2008 - 15:50

    Lonneke:

    Hey zussiej!

    1000 keer gezegd; let op je spullen en 1000 keer zei je zuchtend: jajaja dat vergeet ik heus niet hoor ;)
    hahahaahahaha ach, het is goedgekomen toch!!! :D

    ik ben blij om te lezen dat je het zo fijn hebt en dat je verbrand bent (ghehehehe gemeen eh!!) mijn oren vriezen dr zowat af hier dus wat dat betreft staan we gelijk :P

    ons huisje schiet aardig op, behang wordt mooi en morgen gaan we het bed al neerzetten! ik ben helemaal gaar en kapot van het klussen nu maar het wordt wel super super mooi!

    net meteen naar de compu gerend om te kijken of er berichtje was en ja hoor :D yeah wat leuk om wat van me zussiej te lezen :)

    heeeeeeeeel veel plezier, smeer je goed in, let op je spullen (;)) en geniet, geniet, geniet!

    hele dikke kus van je grote kleine zus

    ps ik ben blij dat je jezelf zo thuisvoelt daar en dat er zoveel behulpzame, leuke, aardige mensen zijn daar voor jou :)

  • 28 December 2008 - 15:51

    Lonneke:

    en je verhaal is niet langdradig, het is eerder te kort :P ik wil aaaaaaaaaaaaaaaaalles weten!!

    xxx

  • 28 December 2008 - 18:25

    Wybe:

    Wow! i find it hard to believe you´re sunburnt on your ears whilst all hell is freezing over back here in Holland. And i agree with Lonneke, the story is waay too short for my taste ;) Bye! Hugs and love from Wybe :D

  • 28 December 2008 - 19:24

    Rene:

    Hoi Fem, ben blij dat je goed bent aangekomen en dat je het al zo goed naar je zin hebt. Leuk en spannend verhaal, ga ze allemaal volgen hoor!!! xxxx Rene

  • 28 December 2008 - 19:35

    Mama:

    he lieve Femmie, We hebben al contact gehad via de telefoon en sms maar wat leuk jouw verhaal te lezen. Ik kreeg het behoorlijk te kwaad toen ik las van je rugzak. Gelukkig blijk je toch een engeltje bij je te hebbben! Ik neem aan dat je hiervan weer geleerd hebt. Ik ben blij dat je al wat leuke mensen hebt ontmoet en benieuwd hoe het straks in je appartement zal bevallen. Eerst richting oud en nieuw. We zullen in ieder geval om 14.00 uur het glas op jou heffen. Lonneke en Nicky's huisje wordt een paleisje. Ik behang me suf en het wordt erg mooi. Lieve Femmie ik dek nog steeds voor vier de tafel en dat zal nog wel even zo blijven. Heel veel plezier, sterkte en liefs van mij.

  • 28 December 2008 - 19:59

    Nicky:

    heey fem
    het is goed om te horen dat het goed met je gaat en dat de reis goed is verlopen heel veel succes daar en let goed op je zelf

    kus nicky

  • 28 December 2008 - 21:03

    Els:

    Hi Femke.
    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat de eerste indruk goed is. Pas goed op jezelf en OOK op je spullen.
    Liefs opa en Els

  • 29 December 2008 - 08:56

    Cecilia:

    Hey Femke, fijn dat je die lange reis hebt overleefd! En als je zo lang reist is het niet gek hoor dat je even je rugzak vergeet :) Gelukkig heb je hem nog. Het grote genieten kan gaan beginnen! Eerst maar van het weer, want daar mis je hier niks aan (koud, brr, heel erg koud)
    Groetjes
    Cecilia

  • 29 December 2008 - 10:18

    Patries:

    Hoi Fem, Intussen al weer wat dagen verder. We missen je nu al. Geniet van alles wat je te zien krijgt en mee maakt dit is iets wat niemand je meer kan afnemen. Je bent wel een beetje blond hoor!!!!!!!!!Tas vergeten.Lieverd ik hou veel van je zorg goed voor jezelf en niet met enge mannen meegaan. Dikke kus je tante.

  • 29 December 2008 - 15:00

    Gerard:

    Heerlijk hè alleen in de grote wereld zonder de oppassende ogen van pappa en mamma en grote zusje. Geniet er maar elke minuut van. Vooral die zon. Ik blijf je avonturen volgen.

  • 29 December 2008 - 18:08

    Cliff:

    heyyy femmpie;)

    zo zie dat je lekker bezig ben geweest daar in dat warme heerlijke australie ooooooo zo jaloerse ik.....

    haha je ben en blijft blond:P

    blij dat je veilig bent aangekomen doe et rustig aan en geniet:D:D

    xxxx

  • 29 December 2008 - 23:06

    Leon:

    heey zo te lezen heb je het onwijs naar je zin echt leuk voor je. alleen volgende keer beter in smeren ! ;)

    Wanneer komen er foto's of zijn die er niet ?

    Nou in iedergeval heel veel plezier en ik schijf en lees binnenkort wel meer oke (K)(K)(K)

    en als je nog wat nodig hebt ik heb een paar adressen voor je he :D

  • 30 December 2008 - 12:19

    A3na:

    Haaai Femmie,

    Ik vind wel dat je iets vaker moet schrijven hoor, iedereen vind je verhalen alleen maar leuk!!!
    Hoe is je appartement? Kan je er lekker relaxen?? Vast wel.
    Nou de mensjes hier wachten ook op je verhalen, dus lekker schrijven zou ik zeggen.

    X A3na

  • 30 December 2008 - 15:40

    Lonniej:

    enig idee hoe koud het hier is?? MIN 5 ofzo :S
    niet normaal meer!

    check je mail ik heb je berichtje gestuurd.
    fijn dat je even met mama hebt kunnen kletsen, ik ga snel even kijken hoe en wat van de skype.

    kijk ook even of je foto's kan downloaden/uploaden/op je site/mail zetten? haha is leuk ;)

    (K) Lonneke

  • 30 December 2008 - 16:07

    Younes:

    WOW! Geweldig Fem!

    Ik ben blij dat je het zo naar je zin heb! al die zenuwen voor niets! hoewel ik wel aardig zenuwachtig werd van dat verhaal op het vliegveld haha. blijf vooral lekker veel schrijven over wat je allemaal mee maakt daar. ik ben erg benieuwd!

    Have a lot of fun over there Fem!!

    kus!

  • 31 December 2008 - 18:22

    Zuslief Again:

    Ik heb het vuurwerk op het nieuws gezien hoor! Jij ligt denk ik al in je bedje (tis nu ong half 6 sochtens bij jou) en bij ons gaat het over 4 en half uur pas gebeuren, echt bizar!

    rare oud en nieuw dit jaar zonder jou en nicky denk ik maar we gaan dr maar het beste van maken!

    (K) Lonneke

    alle liefde, geluk, gezondheid, wijsheid, moed, en blijdschap toegewenst voor het nieuwe jaar natuurlijk!!

  • 01 Januari 2009 - 21:21

    Natas, Jeff En Kids!:

    Lieve Femke,

    Echt super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    En fijn dat je vlucht, ondanks alles dan, toch goed is verlopen!
    Wij zijn echt trots op je dat je je droom werkelijkheid hebt laten worden!
    Blijf maar heel veel schrijven, wij zijn super benieuwd naar ALLES wat je meemaakt!
    Vooral van het uitzicht natuurlijk, als je begrijpt wat ik bedoel!!!

    En namens Jeff... (voor de 100ste keer...) of je heel veel foto's van reptielen wilt maken!

    En wij denken wij denken er serieus over om misschien te emigreren naar Australie of nieuw-zeeland, kijk je een beetje rond voor ons of het wat is?

    Een hele dikke knuffel en maak er een super tijd van!

    Liefs,
    Natas, Jeff, Damian en Amy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Femke

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 19858

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Westkust Amerika

25 December 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: