Onder de indruk van de eerste week reizen - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Femke Olthof - WaarBenJij.nu Onder de indruk van de eerste week reizen - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Femke Olthof - WaarBenJij.nu

Onder de indruk van de eerste week reizen

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

08 Juni 2017 | Verenigde Staten, Page

Hier een update van de afgelopen dagen. In één woord samengevat: kippenvel

Onze eerste wat langere rit sinds we in Amerika zijn was naar de Rocky Mountains. We konden het zien liggen vanaf Denver. Het was er onzettend groen en op de hogere bergen lag sneeuw. Het beeld was prachtig. We hadden een motel geboekt in Estes park. Het was hier erg druk en toen we in de middag Rocky Mountain national park inwilden, mochten we niet naar binnen. We hebben wel meteen de Amerika the beautiful pass gekocht zodat we de rest van onze reis niet steeds voor losse parken hoeven te betalen. We hebben die middag wat rondgelopen in het stadje en 's avonds zijn we gaan midgetgolfen (Bas won natuurlijk ;)). De volgende ochtend vroeg opgestaan zodat we op tijd waren om naar Bear Lake te gaan. Een heerlijke sandwich gekocht en we gingen op weg. Rond 8 uur stonden we op de parkeerplaats. We hebben al ons eten wat over was in de daarvoor bestemde prullenbakken gegooid voor het geval dat een beer trek had in een lekker broodje ;). Eerst rond Bear Lake gelopen. Er lag op sommige plekken nog ijs dus dat was af en toe glibberen en glijen. Daarna nog een trail gelopen naar een waterval. Ontzettend mooi! Veel chipmunks gespot. Één van de chipmunks vond mijn camera erg interessant waardoor ik op een paar cm afstand mocht fotograferen. Erg leuk. 'S middags geluierd in het zwembad en in de avond gegeten bij Dave's smokin barbeque (de naam trok Bas wel ;)). Bas had een burger met een hamburger, bacon en pulled pork. Volgens Bas de beste burger ooit gegeten. Ik had alleen pulled pork en dat was ook zalig.

De volgende ochtend vroeg op weg naar Glenwood springs waar we een tussenstop zouden maken omdat de rit naar Moab anders te lang was. We hebben een koelbox gekocht zodat ons water lekker koud blijft. De weg naar Glenwood Springs was super mooi. Je zag de natuur veranderen van groen naar streeds wat droger en roder. Het laatste stuk naar Glenwood springs was indrukwekkend. Enorme bergen met bomen. We voelden ineens hoe klein we eigenlijk zijn. Bas en ik hadden beiden kippenvel op onze armen.
In Glenwood Spring zijn natuurlijke hotsprings waar je heerlijk kunt relaxen. Ik heb Bas zover gekregen om mee te gaan (hij wil nooit mee naar de Sauna dus dit was een overwinning). Bas vond het stinken, volgens mij rook je zwavel (dit is één van de mineralen in de hotsprings).

De volgende dag op weg naar Moab. We zijn via de Rimrock Drive gegaan omdat dit een hele mooie route zou moeten zijn. Overal mooie fotoplekken en bijzondere uitzichten. Wat zijn de wegen hier toch indrukwekkend (we hebben ons dak natuurlijk opengezet). We hadden in Moab een cabin gehuurd op een campground. Wat een leuke locatie. 'S avonds eten gehaald bij de supermarkt en dit lekker opgegeten aan onze picknicktafel buiten. Het is im Moab veel warmer dan in Glenwood Springs (zo'n 36 graden) dus het was zweten geblazen. De volgende ochtend vroeg opgestaan omdat we een trail van 2 uur wilden lopen in Arches national park. Om kwart voor 9 stonden we op de parkeerplaats. Ingesmeerd met factor 50 want we zijn nog spookjes en hup gaan met die banaan. De trail was stijl en binnen de kortste keren stonden we te hijgen (onze conditie is niet al te best). Met voldoende water drinken hebben we het toch gered en het was de moeite meer dan waard. We zijn naar delicate arche gelopen (een 16 meter hoge boog) met een prachtig uitzicht. De terugweg ging een stuk sneller dan de heenweg (we mochten naar beneden jeej). Bas zag wat mensen bij een bosje staan. Er bleek een slang in te zitten. Die wilde ik op de foto. Grote lens erop zodat ik kon inzoomen maar de slang zat wel best in de bosjes. Net toen ik het wilde opgeven zag ik ineens een kop tevoorschijn komen. Een slang van ruim anderhalve meter kwam tevoorschijn. Gave foto's kunnen maken ( op gepaste afstand). Later tijdens een tour van een local gehoord dat het een bullsnake was (geen gevaarlijke slang).

Dezelfde avond hadden we een sunset hummer tour geboekt in hells revenge. Ik was zenuwachtig want ik had gehoord dat het vrij heftig was. Onze gids Mike deed dit al 16 jaar dus dat gaf wat vertrouwen. We weg (die er dus niet was) was pittig (hobbelig, stijl en op sommige plekken hing je half boven een afgrond) maar wauw wat was dit vet. Gestopt op verschillende plekken. Wat een kracht heeft zo'n auto. We hebben een dinosaurusafdruk gezien (voordat de grond opdroogde was er modder waar de dino in heeft gestapt) en een prachtige zonsondergang. Ik zat het eerste deel half achter de chauffeur en ik heb nogal lange benen. Op een bepaald moment vroeg de chauffeur of ik een extra trilling ride wilde hebben want mijn voeten gingen bijna tegen de pook aan (oeps).. Beentjes maar netjes opgetrokken want de rit was al spannend genoeg ;).

Vanmorgen weggereden uit Moab. Dit was de leukste logeerplek tot nu toe. Echt een campinggevoel. Vandaag bijna 5 uur gereden naar Page. Morgen hebben we een tour geboekt in Antelope Canyon en daarna gaan we door naar Bryce en Zion.

We kunnen ons haast niet voorstellen dat er nog mooiere plekken zijn dan de plekken die we nu gezien hebben maar we wachten vol spanning af. Het is fantastisch!!

Liefs Femke

• 09 Juni 2017 - 08:49

Lonneke:

Wat een fantastische week hebben jullie erop zitten joh! Lekker afwisselend. Werken aan de conditie, zweten, hijgen en heerlijke pulled pork eten. Mooie uitzichten, spannende auto tochten en chillen. Wat wil je nog meer? T klinkt in ieder geval fantastisch! Veel plezier zuster. We bellen vandaag of morgen even?! Love you. Groetjes aan bassie

• 09 Juni 2017 - 12:50

Ronald:

Lieve Femke en Bas, wat een gaaf ( vlgs Jesse ) verhaal is dit zeg!!! Jullie mogen in je handjes knijpen dat jullie dit mogen beleven. Dit blijft jullie je hele leven bij, net als jullie backpacken in Australie. Misschien vindt Bas het nu ook leuk om naar de sauna te gaan !!!!!!!!!!!!!! Jullie doen trouwens wel weer gevaarlijke dingen (langs afgronden en zo). Jullie hebben door de ervaring op de campground ook weer gevoeld hoe lekker het is om te kamperen.
    IK kan niet wachten tot het volgende verslag, maar ik hoop dat dit nog even op zich laat wachten, want dan gaat jullie vakantie langer duren !!!!!!!. Nog heel veel plezier samen en geniet er volop van en wees voorzichtig. Liefs papa en mam