Vervolg roadtrip - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Femke Olthof - WaarBenJij.nu Vervolg roadtrip - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Femke Olthof - WaarBenJij.nu

Vervolg roadtrip

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

23 Juni 2017 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Hier is weer een update van onze roadtrip door West Amerika. Mijn telefoon heeft het in Las Vegas begeven dus ik typ op Bas z'n telefoon. Ergens wel lekker om helemaal niet bereikbaar te zijn (en sorry als ik dus niet reageer op berichtjes)

Nadat we hadden uitgecheckt bij Las Vegas zijn we naar Death Valley gereden. Death Valley was zeer indrukwekkend en anders dan dat ik me had voorgesteld. Grote bergen met allemaal verschillende kleuren. Het was er heet en dan bedoel ik echt heet (volgens Google 47 graden!). We wilden ook graag een stukje over de zoutvlaktes lopen. Genoeg water mee en daar gingen we. Ook even van de vloer geproefd natuurlijk! Na ongeveer 20 minuten teruggegaan naar de auto en toen begon het zweet pas echt te stromen. Ik raakte een beetje bevangen van de hitte en had een knalrood hoofd. Dit bleef ruim een uur het geval terwijl de airco op standje vries stond. Toch had ik het niet willen missen want het was prachtig.

De volgende dag zijn we verder gereden naar Los Angeles (Annaheim) omdat we naar Disneyland zouden gaan. Temperatuur was er een stuk aangenamer maar nog steeds flink heet. ‘S avonds voor ongeveer het eerst deze vakantie gezond gegeten in een mooi restaurant. Asperges met heilbot jam jam. Bas kreeg de lekkerste steak die hij ooit had gegeten. Over eten gesproken: stand van het aantal hamburgers die Bas heeft gegeten staat op ongeveer 30. De mijne op 20. Een deel hiervan is Mac maar ook in de restaurants wordt het veel geserveerd. Het wordt wel lekker klaargemaakt. Het ontbijt dat bij de motels inbegrepen is, is echt vies. Toast met niks. Ik had zo'n behoefte aan lekkere kaas dat we gister naar een speciale kaasshop zijn gegaan waar we old Amsterdam en een knapperig stokbrood kochten. Heb nog nooit zo van een broodje kaas genoten. Al met al staat de Mac dus hoog in ons eetrepetoire evenals de Subway (soort van gezond). Ik ben bang dat we 10 kilo zwaarder terug komen. We kopen wel bijna dagelijks een banaan in de supermarkt ;).

Maargoed, de volgende dag gingen we dus naar Disney. Wat een feestje. Ik voelde me net weer een klein kind (it’s a small small world lalala). Ik ben op de foto geweest met Katrien. We hebben de lichtjes parade gezien en we hebben genoten. Als kers op de taart een bijna 15 minuten durende vuurwerkshow boven het bekende Disney kasteel (Dreams do Come true). Natuurlijk in alle achtbanen en waterattracties want het was heet. Een Mickey shirtje en trui gekocht en een suikerspin, popcorn, churro, hamburger, pizza en braadworst gegeten (misschien toch 15 kilo zwaarder???).

De volgende dag vertrokken weer om onze weg te vervolgen langs de kust richting San Fransisco . Ook deze weg is weer prachtig. Bergen en duin landschap. De eerste dag naar Santa Barbara gereden. We hadden nog pijn aan onze voeten van disneyland dus we hebben daar lekker lui gedaan. Het is hier minder heet (rond de 23 graden). Ons motel zat direct aan het strand dus dat was luxe. De volgende dag naar morro Bay. Het was daar heel mistig en grijs. Iets verderop scheen de zon dus toen zijn we lekker op het strand gaan liggen. Morro Bay is een leuk vissersdorpje dus lekker rondgekeken. Mijn plan was om de komende dagen lekker veel te lezen alleen Bas is op mijn e-reader gaan liggen (daar kon die niet tegen) dus dat plan ging niet meer door. De volgende dag gingen we naar Montery. Aangezien het meer landinwaarts was en de zon zich weer liet zien, konden we met open dak rijden, heerlijk! Bij Montery hebben we de 17 Mile drive gereden (een van de mooiste routes van Amerika). Door de bossen en langs de kust. Erg mooi! Op 1 rots zaten vele vogels en zeehonden. Daarna naar de kaasshop gereden voor de Old Amsterdam hihi.

Vandaag zijn we naar Santa Cruz gereden. Een heerlijk strand met allerlei kermis attracties aan de boulevard. Ik lig nu in het zonnetje dit verhaal te typen (zwaar zwaar leven hé hihi).

Vanaf hier zouden we morgen naar Yosemite rijden maar onze plannen zijn iets gewijzigd omdat een belangrijke weg in Yosemite nog gesloten is vanwege sneeuw in de winter. Wij gaan daarom eerst naar seqoia (daar staan reuze bomen) en kings canyon. De dag erop pakken we alleen het voorste gedeelte van yosemite. We gaan weer de natuur in :).

De tijd vliegt, over iets meer dan een week zijn we weer thuis. Wat mij betreft zou de reis nog veel langer mogen duren want het is hier geweldig!!

Liefs Fem en Bas

  • 23 Juni 2017 - 08:06

    Lonneke:

    Hey lieverds!

    Ik helemaal blij, een lange blog! Yeah! En 10 kilo zwaarder?! Maak er maar 15 van inderdaad. Hahaha. Je moet ook genieten joh! Als een god in Amerika toch

  • 23 Juni 2017 - 08:08

    Lonneke:

    Huh.... heel stuk tekst weg! Verdorrie.

    Disney en zout eten van de grond, dat vergeet je nooit meer!
    Geniet want t vliegt. Nu lekker de natuur in, dan heb je ereader en foon helemaal niet nodig!

    Veel plezier nog, we missen jullie wel hoor!

    Liefs. Lonneke

  • 23 Juni 2017 - 11:29

    Gerard:

    Hoi, Geniet van jullie laatste week, fantastische reis tot nu te
    Nog heel veel plezier

    Gerard

  • 24 Juni 2017 - 11:05

    Ronald:

    Lieve Fem en Bas, wat een heerlijk verhaal weer. Ik wil graag hierop reageren. Las Vegas, vertel eens Femmie, hoe rijk zijn jullie geworden? Of vertel je dit pas als jullie thuis zijn!!!!!!. Of nog mooier, jullie zijn getrouwd !!!!!!! (Lekker goedkoop en geen organisatie) Death Valley, ziet er heel indrukwekkend uit. Als we in de wereld hiermee doorgaan, ziet het er bij ons straks ook zo uit. Hamburgers (de reis is nog niet teneinde, en omdat jullie lekker relaxen) schat ik straks in dat het een kilo of 15-20 zal zijn. !!!!!!!!!.
    Femke, dat jij ooit nog eens oude kaas zou eten!!!!!!!!!!!!!!!Ik dacht vroeger nog wel eens als ze ouder word zal ze het wel lekker gaan vinden, maar ik begon de hoop op te geven (dus waar zo'n reis al niet goed voor is ?????? Disney World wat een leuke foto van jou met Katrien. Weet je inderdaad nog it's a small small world in de grot toen je klein was en je het zo mooi vond en een paar jaar later dacht van is dit het nou. Nu ongeveer 20 jaar later vind je het toch weer mooi. E-reader, dit komt er nu van Bas, al die hamburgers !!!!!
    (Of zou het 20-25 kg meer zijn). Als jullie thuis zijn moeten we jullie maar eens flink op dieet zetten.
    Bas en Fem ik wou voor jullie dat de reis nog heel lang zou duren, maar ik zal toch blij zijn als jullie weer veilig bij ons thuis zijn. Geniet nog van jullie laatste week en tot spoedig weerziens. Liefs papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 19842

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Westkust Amerika

25 December 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: